O programa de Formação Executiva em Gestão de Produtos Digitais e IA (GPD-IA) da Católica-Lisbon foi desenvolvido para capacitar gestores e profissionais a liderar a criação e gestão de produtos digitais numa era impulsionada pela Inteligência Artificial. Com uma duração total de 21 horas, o programa decorre em formato online e combina conhecimento estratégico, práticas aplicadas e metodologias inovadoras centradas no utilizador e potenciadas pela IA.

This one day event will dive into the world of AI applications for modern business strategies. This seminar will teach you how to effectively use generative AI tools such as ChatGPT, Perplexity AI, Google Gemini among many others for innovation, marketing & sales, and operational efficiency. Our hands-on, no-code approach provides practical examples for customer interviews, hyper-personalized sales outreach, digital marketing strategies, and more. Learn how generative AI tools, such as ChatGPT, can boost innovation, growth, and operational efficiency for your business today.

Este programa visa proporcionar uma visão detalhada dos avanços mais recentes das tecnologias de Deep Learning que permitem desenvolver sistemas de inteligência artificial, tais como o Chat-GPT ou GEMINI, e que podem ser aplicadas e implementadas em contexto empresarial, melhorando significativamente a competitividade e a inovação dentro das empresas.

In May 2018, with the enforcement of the General Regulation on Data Protection (GRDP) in the EU, privacy and data protection issues have become a crucial and fundamental element of the organizations and trade relations procedures’. A mixture of recognition and concern about the personal data real value, associated with very high fines, has led many organizations to initiate projects to ensure compliance with the GRDP and, where necessary, to appoint Data Privacy Officers (DPOs).

The current situation of pandemic forced the public and private organizations to transit for digital form, in order to be able to answer all the demands of thousands of people and entities which had successive confinements. A lot of companies are aware that if they don’t adapt right now to this new concept, they most likely won’t survive.

The amount of data available reached incalculable dimensions with the advancement of the information systems, so it is vital their treatment and analysis to support companies strategic decisions.

This program aims to provide analytics professionals a deeper view and understanding of the concepts and methodologies used in scientific research over large datasets that can be applied and implemented in industry contexts, with direct impact on firms’ performance.

O programa Digital Product Management foi concebido conjuntamente entre a CATÓLICA-LISBON e a Productized. Através de uma metodologia experiencial e com uma abordagem centrada no utilizador final, este programa vai fornecer ferramentas que permitirão aos Product Managers gerir e resolver casos reais de Product Management até ao lançamento do produto. Culmina com a participação na Productized Conference, onde contactarão com os melhores profissionais desta área.

Executive Master in Digital Innovation tem como principal objetivo dotar os seus Participantes de uma formação state-of-the-art em gestão geral a par de uma especialização avançada em Digital Innovation, seguindo uma lógica integrada de criação de valor. Possui uma estrutura programática ímpar que integra a perspetiva geral da gestão com os conceitos, modelos e práticas da área de inovação digital.

Marketing is not the art of finding clever ways to dispose of what you make. It is the art of creating genuine customer value – Philip Kotler

Every company is unique and has its own culture and specific characteristics. Each company has distinct needs and problems.