João Borges de Assunção

Professor Associado
Doutorado em Gestão (UCLA, U. of California at Los Angeles), MBA (UNL), licenciado em Gestão pela CATÓLICA-LISBON, onde é Professor Associado, leciona as disciplinas de Marketing e Strategic Marketing no Lisbon MBA, do qual é presentemente o Diretor Académico, e foi Diretor da CATÓLICA-LISBON (1996-2001). É Administrador Não Executivo da Eurocash (Polónia). Foi Assessor Económico do ex-Presidente da República, Cavaco Silva.
Paper

From the special issue editor: Bridging marketing and operations in new product development

CATÓLICA-LISBON Researcher(s): João Borges de Assunção
De Assunção, J.B., Journal of Product Innovation Managemen…, 2008
Paper

When (not) to indulge in ‘puffery’: the role of consumer expectations and brand goodwill in determining advertised and actual product quality

CATÓLICA-LISBON Researcher(s): João Borges de Assunção
Paper

The Role of Market Expansion on Equilibrium Bundling Strategies

CATÓLICA-LISBON Researcher(s): João Borges de Assunção
Paper

Asymmetric reference price effects and dynamic pricing policies

CATÓLICA-LISBON Researcher(s): João Borges de Assunção
Kopalle, P.K., Marketing Scienc…, 1996